Τι είναι ο χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός;
Σύμφωνα με τον ορισμό του ΟΟΣΑ ο χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός βασίζεται στο συνδυασμό ετοιμότητας, γνώσης, δεξιότητας, νοοτροπίας και συμπεριφοράς που είναι απαραίτητα για τη σωστή λήψη χρηματοοικονομικών αποφάσεων με στόχο την επίτευξη ατομικής χρηματοοικονομικής ευημερίας.
(OECD, 2014b; Atkinson και Messy, 2012; G20, 2012 PISA)
Η Τράπεζα της Ελλάδος, στο πλαίσιο της κοινωνικής της ευθύνης, στέκεται αρωγός στις προσπάθειες προώθησης της μάθησης και της παιδείας και υποστηρίζει τις δράσεις που ενισχύουν τη χρηματοοικονομική εκπαίδευση αναγνωρίζοντας τις θετικές της επιδράσεις σε ολόκληρη την οικονομία και στη χρηματοπιστωτική σταθερότητα.
Παράλληλα, συμβάλλει έμπρακτα στο θέμα της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης μέσα από μια σειρά δράσεων όπως οι επιμορφωτικές διαλέξεις, τα μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα του Μουσείου της και τη διοργάνωση εκθέσεων σε αυτό, την έκδοση βιβλίων, αλλά και την υποστήριξη συναφών δράσεων άλλων φορέων.
Συγκεκριμένα, η Τράπεζα της Ελλάδος:
- Οργανώνει θεματικές/περιοδικές εκθέσεις στο Μουσείο τις οποίες υποστηρίζει και με σχετικό επικοινωνιακό υλικό (μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα, εκπαιδευτικά παιχνίδια σε κινητές συσκευές, ειδικές εκδόσεις κ.ά.)
- Δέχεται μαθητές πρωτοβάθμιας/δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και φοιτητές στο Μουσείο της
- Φιλοξενεί εκπαιδευτικές επισκέψεις φοιτητών οικονομικών σχολών και μαθητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό
- Διενεργεί διαλέξεις-σεμινάρια και δημόσιες συζητήσεις
- Δημιουργεί συνέργειες και υποστηρίζει πρωτοβουλίες/δράσεις φορέων
- Προχωρά σε εκδόσεις με στόχο την ενημέρωση των πολιτών
Η Τράπεζα της Ελλάδος έχει δεσμευτεί ότι θα συνεχίσει να στηρίζει ενεργά τις πρωτοβουλίες σε εθνικό επίπεδο για την κατάρτιση μιας εθνικής στρατηγικής, κάτι για το οποίο, εργάζεται ήδη εντατικά.